Torsdag och fredag 22 och 23 januari

I torsdags slutade jag kl fyra men jag skulle ta med Annie på öppet hus på Nättrabyskolan. Det hade varit smidigt för henne själv att gå i den skolan nu när vi ska bo där. Det var ett jättebra öppet hus! Annie fick träffa fröken som har förskoleklassen och hon fick se klassrummet som både försoleklassen och ettorna har. "Va mysigt" var hennes kommentar! PÅ torget hade estetiska profilen uppträde och vi var och kollade gympasalarna, tittade på teater, träffade skolsköterskorna mm. Restaurangen bjöd på mat, men vi hann faktiskt inte gå dit. Maja har ju gått fsklklass och ettan på Nättrabyskolan så vi var och såg hennes gamla klass och träffade dem lärarna OM nu Maja skulle få för sig att vilja komma tillbaka till sin gamla klass. Summa summarum så var det ett mycket välorganiserat öppet hus och det ska alla medverkande ha en eloge för!

Från vår hyresvärds hemsida;

Bilder över "PARADVÅNING" om 268 kvm Ledig from 20090401





På fredagsmorgonen fick jag reda på att vi skulle ha visning av lägenheten på em och jag jobbade till 16.30. I stället för att jogga en runda som jag planerat fick jag städa hela morgonen. Vi har hela tredje våningen på bilden över vårt hus!
 Jag är ofta rätt allmänt förvirrad och ett exempel på det är att jag skulle ha Hasses bil till jobbet och då har han en sån där nyckel man bara klickar på så öppnas alla dörrar. Med den i handen skall jag gå ut och i rena farten lyfter jag handen och trycker på "öppna-knappen" när jag skall gå ut genom porten. Jag skrattade för mig själv och tänkte "du är ju inte klok". Jag satte mig i bilen som var parkerad en bit längre ner på gatan och kom på att jag glömt kaffet. Det stod på en kant inne i vår portuppgång. Jag ställde det där när jag skulle slänga sopor. Jag fick köra och hämta det innan jag kunde köra till jobbet.





Fredagar på jobbet brukar vara ganska ok. Lite fika med kollegorna (denna dag avstod jag faktiskt från frallorna och tog ett sportknäckebröd med keso!)
Se hela bilden

Vi hade 7 barn som lät som 27 hela dagen!
Vid fyra fick jag lova att gå från jobbet och då började nästa pass. Nellie fyllde 18 så vi skulle på kalas. Emil har inte varit i skolan utan hos farmor och farfar för han sa att han hade ont i magen. Han hade inte ätit nåt på hela dagen så jag bestämde mig för att han fick vara hemma med mig i stället. Däremot ville Maja, Annie och Julia åka ut! Hasse var på middag med kollegor.
Men innan vi kom dit!!! Hem för att erbjuda mat eftersom kalaset endast erbjöd massor av godsaker som tårta och kakor. De valde bara att ta en macka! När vi kom iväg var jag tvungen att tanka sen körde jag hem igen för jag hade glömt min mobil sen skulle jag hämta emil som var med farmor hos kusinerna i Nättraby, därefter körde jag och hämtade pengar sen vidare till Blekingeplantan för att få hjälp att sätta ihop en fin bukett i limegrönt och rosa med pengarna snyggt i stuckna! Sen var vi färdiga och kunde åka på kalas. Emil ville jättegärna förlja med men nu var det två orsaker som gjorde att vi avstod. 1. Jag visste inte hur det var med den lilla magen 2. Att komma på tårt- och kakkalas med en glutenintolerant son är inte det enklaste. Då skulle jag fått åka till typ Maxi (som har ett bra glutenfritt sortiment) för att hitta något som skulle duga som komplement till prinsesstårta och där tog mina krafter och dessutom tiden slut! Vi lämnade tjejerna där i samförstånd med att de skulle få åka med sin farmor hem.

Vi körde till Harald Nyborg för att köpa ytterligare ett 10-pack kartonger och sen höll jag på att gå av på mitten av hunger! Vi intog Michael´s kebab och jag tog en liten kebab i bröd- Emil valde en kebabtallrik barn naturell (inget annat än kebabkött och pommes) med svag sås bredvid. Till det delade vi en cola!


 Kvällen tillbringade vi hemma framför TV:n och kollade på let´s dance! Jag avstod ett glas vin OM jag skulle hämta Hasse på natten....(det behövde jag aldrig.) Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anne

Jösses människa! Hur mycket kaffe dricker du egentligen? Ställa koppar överallt! Plåtmage?

Ha det bra! Kram

2009-01-26 @ 19:07:46
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Tessan

Det är vad våra verksamhetspengar går till =)

2009-01-27 @ 09:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0