Vinterdagar

I lördags var Hasse med Julia på cup i Kalmar och jag var hemma och försökte börja slänga det som inte ska med till huset. Det började össnöa och då var jag ute ett ärende men tvingades köra hem direkt för jag har inga vinterdäck!! Sånt blir lättare när man har hus. Längtar!!
På kvällen var jag hos min kompis Kina. Vi träffas så sällan så vi hade massor att berätta- ett halvår skall avhandlas. Det tog ca 8 timmar. Hon bjöd på god kycklingpaj!!
I söndags fyllde Ingvar 68 år. Det är mannen min mormor var gift med men tyvärr lämnade hon jordelivet för snart 3 år sedan. Han bor i ett hus mitt i småländska skogarna. Det var mycket trevligt! Han bjöd på superb smörgåstårta från Nybro, Dessutom har han en pulkbacke i trädgården och eftersom det var snö kunde barnen åka pulka. Annie och Hasse var med och hon var så fachinerad av alla djur och horn som hängde på väggarna. Ingvar är jägare och har sparat sina alster på väggarna. Jag är inte så imponerad men för barnen....







På hemvägen förde vi förbi en sevärdhet - de har ju inte så mycket att göra i skogarna :)



Ett hus med tusentals lampor och figurer i trädgården 6 km grusväg rakt in i skogen

I dag har vi tagit vara på kylan och snön igen. Vi åkte till Marie på Verkö och åkte pulka. Hasse jobbade halva dagen. Vi var ute ca en timme och sen blev vi bjudna på lyx-lunch. En fläskfilégryta med ris- mums





När vi kom hem hade Hasse köpt flyttkartonger så vi packade ner glas och porslin från vitrinskåpen, samt en garderob med påslakan, gardiner och dukar....
Sen var det bara lugnt på kvällen. Jag läste ut min bok- "sjöjungfrun" och den var sååå spännande! Läs hennes böcker- Camilla Läckberg - om ni gillar kriminalromaner! En dag kvar innan jag börjar jobba - HU!

Kommentarer
Postat av: Anne

Jag är inte avis på dig som måste ägna tid åt att packa ner hela hemmet, det roliga kommer sen när man får möblera på det nya stället!

Hoppas man får komma och kika en dag när ni har kommit iordning! Ha en skön helg och glöm inte att blogga liten stund oxå...Kram

2009-01-09 @ 15:31:55
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Kina

ja gumman tack för de 8 timmarna. Kyckling behöver tuggas men att avhandla livet kan ta sin tid ibland!

Du är en av mina bästa vänner och jag hoppas vi kan fixa den där tjejkvällen vi pratade om. Kram Kina

2009-01-10 @ 19:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0