Avsked

Det är över en vecka sen jag bloggade men fredagen den 3 juli var det sista dagen för min kära kollega Anna och det var dessutom sista dagen för ett antal barn som ska börja förskoleklass till hösten. Man hinner fästa sig vid de små liven och även vid deras föräldrar. Vi har fredagsfika på jobbet som en tradition. Då har någon personal med sig något gott att fika på och så sitter vi i två omgångar i personalrummet. I förskolans värld har man inte förmiddagsfika varje förmiddag som i många andra världar. Nåväl denna fredag kom vi in i personalrummet för att se vad Anna skulle bjuda på...........



Där stod dessutom ett litet kort vid sidan om med en tårdrypande text som jag tyvärr glömt!



Igelkottsbarnen bjöds på monsterglassar och de fick också ett paket med döskallar på ...hm



En slags lupp med ljud så man kan se insekten på nära håll och dessutom höra hur det låter!
Tack Anna för den ganska läskiga presenten..vi kommer tänka på dig när vi använder den!

Det är ofta så när man byter jobb och nu går jag bara till mig själv. Man vill och tror att man ska hålla kontakt med alla sina kollegor för man har ju haft såå roligt tillsammans under den tid man jobbat ihop. Jag har sagt hej då på ett flertal ställen och jag har tappat nästan all kontakt med mina gamla kollegor. Därför är man nu lite luttrad och jag har bestämt att det INTE får bli så med Anna- Jag ska verkligen försöka behålla kontakten med henne..kanske tar jag barnen med mig för att se hur hon har det i sitt nya hus redan idag !

Kommentarer
Postat av: Anne

Usch ja...jobbigt att hon fick sluta :(

Alma sitter här bredvid mig och har förklarta exakt hur burken fungerar, verkar vara en skoj sak!

Ha det bäst! Kram kram

2009-07-14 @ 19:00:13
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Anna

Nej men fy Therese.... Nu kommer tårarna igen... Vi ska inte tappa kontakten - det kommer inte hända. Stor kram!

2009-08-20 @ 09:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0