Första semesterveckan!

Jag som alltid är så rastlös och måste ha saker att göra hela tiden ser fram emot att ha semester! Det är en rejäl utmaning. Jag vill att barnen ska känna att det har varit så kul och vi har varit på olika utflykter, hälsat på dem och dem och dem...min allra första semesterdag var igår..Hasse jobbar en vecka till. Jag kom ner och upptäckte att brödet nästan är slut och eftersom jag vid det tillfället hade tre tonåringar hemma var det bara att sätta sig i bilen för att köpa mera bröd.


Vi var också och hämtade en begagnad mobil till Emil hos min vän och ex-kollega Ulrika. Tänk vad bra det är med Face-book. Jag skrev en dag en undran om någon har en mobil liggande och jag fick svar inom en kort stund - Tack Ulle!


Vi körde Maja till en kompis och sen bar det av till Willys för att veckohandla. Vi köpte även en roller så jag kan bli klar med Emils rum nån gång!  Sen åkte vi hem...jag målade och gjorde lite lunch - barnen lekte med sniglar..det var IDYLL...men då far rastlösheten genom mig och i stället för att sätta mig och njuta säger jag till barnen; Hoppa in i bilen - vi ska se om vi hittar kantareller! Åh varför lär jag mig aldrig..När barnen är nöjda ska du vara nöjd!!

Nu tycker Annie och Emil att det är väldigt roligt att leta svamp och vi hade en mysig stund i skogen. Vi hittade t.o.m lite
kantareller.


Efter maten som bestod av köttbullar och makaroner skulle vi köra och hämta Maja hos sin kompis. Då åkte vi inom Nina och Micke och fick låna Mickes kofot. Så fort vi kom hem började Emil bryta upp sitt golv - vi ska lägga nytt. Åh vad han kämpade men han drog ut hela golvet själv!! Så nu är det målat och klart och nu är det bara golvet kvar. Sen kan jag montera hans säng och möblera, köpa lite nya saker och få ett mysigt rum igen!

Idag är en ny dag och jag har legat och läst tidningen. Jag har funderat på vad vi ska göra idag. Tanken var att det skulle vara klarblå himmel och då skulle vi ligga på stranden. Jag hör hur det rasslar till där nere och innan jag hinner blinka har alla barnen sprungit ner till grannbarnen! Det är nu jag ska vara LUGN - FÖLJ BARNEN.....de har hur kul som helst. Då måste jag inte fara iväg med dem bara för att jag ska. De kommer nog tycka att de har haft en bra vecka i alla fall <3


Kommentarer
Postat av: Anne

Det är som jag brukar säga - det är väduren i dig som spökar ;)

Du behöver ju varva ner någongång och inte gå på full speta HELA tiden.

Kram kram stumpan!

2009-07-14 @ 19:09:26
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0