Tisdag 28 juli Malmö - Ystad

Vi sa hej då till Mia och Chrill efter en god frukost ! Färden gick vidare mot Malmö och IKEA. Jag skulle bara handla småsaker men notan slutade på 1000 kr. Det blev mycket småsaker till barnens rum, men de är värda det!!
Vi åt lunch där innan vi körde vidare mot TUrning Torso!



De har byggt upp massa hus med spännande arkitektur runtomkring!




Sen åkte vi över södra skånes vidder tills vi var tillbaka i Ystad. Maja tycker det är jobbigt att åka bil långt så när vi stannade till i Dalby för att köpa nåt blodsockerhöjande fick hon syn på ett apotek. Jag fick köpa åksjukeband till både henne och Emil, men det var det värt för resten av resan (över 20 mil) hörde jag inte ett knyst om magont eller yrsel =)



Vi hittade en camping som hette Sandskogen - typ enda campingen i Ystad så den var stor!
Där var det trångt om tältplatser men vi fick klämma in oss mellan stugor och husvagnar och ett par andra tält. När vi rest tältet (svettigt innan allt är på plats) så tog vi oss en fika och jag en välbehövlig öl på en restaurang på området!



Därefter hade vi lovat Maja minigolf......(gissa vem som vann??)



Minigolfbanan låg precis vid milsvida stränder och havet dånade på natten när allt annat tystnade (det blev vi varse om när vi skulle sova)



Efter strandbesöket satt jag och lyssnade på några trubadurer tillsammans med alla par och barnen var och hoppade på studsmattor i området...sen var det lite mys innan vi kröp ner i vårt lilla tält....


Kommentarer
Postat av: Anne

Vilken härlig semester ni haft! Härligt! Kram

2009-07-30 @ 21:26:27
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0