Äntligen i kapp!

Jag har äntligen kommit igång med träningen till loppet och nu är jag så taggad så jag ska nog springa Victorialoppet på Öland (9 km ) den 14 juli...det gör jag i så fall själv för då är syrran, som jag springer med och gottar sig i en stuga på Gotland. Eftersom jag sprang Vårruset i maj börjar mittt träningsprogram med att man ska kunna springa 30 min och målet är att springa en mil.

För er som är intresserade kommer v 1-4 här.........ni andra kan sluta läsa nu - men fortsätt för sen kommer vackra bilder!

v 1

Dag 1 (t ex måndag)

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

24 min. total

Dag 2 (t ex onsdag)

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

24 min. total


Dag 3
(t ex lördag)

20 min. löpning i lugnt tempo

5 min. rask gång

25 min. total

v.2

Dag 1 (t ex måndag)

15 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

29 min. total


Dag 2 (t ex onsdag)

15 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

29 min. total¨


Dag 3 (t ex lördag)

25 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

27 min. total


v.3

Dag 1 (t ex måndag)

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

36 min. total


Dag 2 (t ex onsdag)

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i måttligt tempo

2 min. rask gång

36 min. total


Dag 3 (t ex lördag)

30 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

32 min. total


Nu är jag på v 4

Dag 1 (t ex måndag)

20 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

34 min. total


Dag 2 (t ex onsdag)

20 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

10 min. löpning i måttligt tempo

2 min. rask gång

34 min. total


Dag 3 (t ex lördag)

25 min. löpning i lugnt tempo

2 min. rask gång

27 min. total

När man springer runt 30 minuter kommer jag ungefär 5 km. Jag springer längs med Nättrabyån och det är helt flackt och så avslutar jag med en lång uppförsbacke.  Man orkar när man har så underbar miljö att springa i!


Efter 800 meter




Efter 1,15 km



Efter 1,3 km
Nättraby- Alnaryd-Älmeboda järnväg biljett och godsexpedition. Vägen jag sprang på ovan var järnväg "krösnabanan" mer om detta på http://www.algonet.se/~wulf_e/almeboda/jarnvag.html




Ännu mer historia! Efter 1,83 km står Moses och blickar ut över ån mitt emot Nättraby kyrka som byggdes på 1100-talet
Läs mer om Moses och Havgårdenhttp://www.karlskrona.nu/forum/forum_posts.asp?TID=245 
om Nättraby kyrka http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%A4ttraby_kyrka 
 


Efter 1,97 km
Tänk så mysigt att åka båten Axel som tuffar fram här i ån. Den går mellan Nättraby och Karlskrona.



Efter 2,2 km börjar man skymta Åslätten och Wrängö mitt emot



Efter 2,7 km vände jag och då ser man Åslättens båthamn och Wrängö Gård i bakgrunden




Nästan hela rundan är det så här mysig grusväg...



Underbara vyer!


Kommentarer
Postat av: Anne

Fina bilder! Men är det inte lite jobbigt att ta kort och springa samtidigt?! Ha ha ha

Kram

2009-06-22 @ 19:54:24
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Marie

Heja dig!! Härligt att du är igång nu, själv har jag hackat efter känns det som, har inte tagit ett steg på snart två veckor, fy! Men det blir väl att ta med träningskläderna och springa lite längs stranden på Gotland! Ska vi ta en runda ihop någon kväll? /Syster

2009-06-23 @ 21:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0