Huvudvärk

Idag började jag med att ha utvecklingssamtal kl 8 00. Sen skulle jag jobba till halv sex. Planen var att jag sedan efter maten skulle åka och handla. Vädret har ju varit strålande i dag så vi blev sugna på att åka ner till stranden och ta en fika. Efter maten bad jag Maja att vi skulle gå igenom hennes läxor. Då kom chocken!!
Läxorna hade jag koll på
Ons; Matteprov och engelska text läsa och översätta
Tors; Glosor 17 st översätta, stava och uttala

Utöver detta visade det sig att hon kommit LITE efter i ett arbete om Småland. Hon hade gjort en tankekarta om landskapet och en karta med viktiga städer mm. Hon hade skrivit kladd om två av tio punkter på tankekartan. Hon skulle alltså ta reda på fakta om åtta områden till, skriva kladd och renskriva..och detta skulle varit färdigt förra veckan. Till saken hör att de ska göra ännu ett landskap denna veckan med samma upplägg! Fatta att man blir stressad!!!!!

Hasse fick åka med Annie och Emil och bada och jag fick sätta mig med Maja och försöka få någon form av struktur. Handla får jag göra i morgon innan jobbet. Nu är kl 21.45 och hela kvällen har gått till detta. Det är inte konstigt att man känner sig sliten ibland. Vadå springa en runda- när då? ja inte  ikväll och inte i morgon innan jobbet och inte i morgon kväll för då ska Maja och jag fortsätta....egen tid sökes??? Ska man behöva ta ledigt från jobbet för att andas?

Det roliga är att vi har haft de stora barnen på samma skola och det är så här. Åk 4 och 5 är hemska för barnen och för oss föräldrar...det roliga är att när Maja slutar 5:an börjar Emil 4:an..................................och då fyller jag 39....................
Nu ska jag gå och lägga mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0