Nya utmaningar

Jag känner mig stressad över att syrran och jag anmält oss till ett lopp i augusti. Det gäller en mil och jag har börjat följa ett program för att klara det, men tiden finns inte..och ibland tryter även motivationen. De lediga stunder man har vill man bara vara. man jag får väl komma igen. Idag har jag haft ont i halsen och då ska man ju inte ge sig ut och springa säger de som vet.

Denna vecka är det bara läxor som gäller så efter jobbet kl fem var det middag och sen sätta sig med Maja och hennes matteläxa. Efter det var kl nästan åtta och då hade hon engelsk text (ganska svår) att läsa och översätta. Efter det hade Emil fortfarande inte läst sin läsläxa så då fick han göra det. Stackarn han var så trött, men han får göra det en gång till i morgon. Maja ska bli skolpolis nästa läsår så imorgon ska hon gå bredvid. Därför får hon ta en tidigare buss i morgon. Det blir att stiga upp halv sex!! Nice.

I förskolans värld är det mycket som händer i början av juni. Sommaravslutning med föräldrar som ska planeras, utflykt med blivande skolbarn som ska planeras, midsommarfester ska planeras, vikarier för all personal som vill vara lediga på skolavslutningen måste ordnas, kvalitetsredovisningar som skall lämnas in, planering inför barn som skall börja och avslut med de som av olika skäl ska sluta. Foton som ska bli tänkta dokumentationer måste göras klart och övriga foton på barnets tid hos oss ska brännas ner och skickas hem barnets sista dag mm mm

Jag har sedan dec 06 varit ledarresurs i olika omfattningar och i olika områden. Sista halvåret har jag varit resurs 20%- -alltså en dag i veckan för en annan förskola i vårt område. Det har inneburit att jag varit deras arbetsledare och personal och föräldrar har vänt sig till mig. Jag har också ansvarat för APT;n arbetslagsträffar, infomöten och sett till att verksamhetsplaner och kvalitetsredovisningar gått hand i hand och på nåt sätt bllivit en röd tråd i verksamheten. Detta uppdrag lämnar jag sista juni och tanken var att jag skulle gå tillbaka på heltid på min förskola. Nu har jag dock fått ett annat erbjudande. På samma procent och en dag i veckan (måndagar) kommer jag att ha hand om allt placeringsarbete i ett annat område. Detta är en ny utmaning och därför tackar jag ja. Jag behöver allt kött på benen inför framtida rektorsjobb som jag ju fortfarande strävar efter att få. Ett nytt datasystem och att få helhetsbilden kring placeringsarbete som är ganska tungrott och komlicerat i den kommunala verksamheten.  Detta har många föräldrar tyvärr fått erfara då trycket på barnomsorgen i vårt område är stort. Det ska bli kul och för mig räcker det att vara i barngrupp 4 dagar i veckan.

See you!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Förstår inte hur du orkar?! Det låter som om det är mycket arbete vid sidan av det du får lön för...

Vi föräldrar är i alla fall glada för det engagemang du har! Glöm inte att koppla av och ta hand om dig själv oxå! Kram kram

2009-06-03 @ 08:02:49
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Ulle

Grattis! Klart kommer Havgården att sakna dig, men så kul för dig att du fick fortstätta med administrativt arbete som du vill. KRAM.

2009-06-07 @ 07:41:31
Postat av: Nina

Nej nu tusan får du sätta i gång och blogga igen!! Tänk på mig din gamla moster, jag e nyfiken:) Kram gumman

2009-06-14 @ 14:47:38
URL: http://ninahallens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0