Fina ord om mormor

Detta skrev min moster om sin mamma som är min mormor

24/3 Tre år sedan mamma somnade in
Lilla mamma. det är så tomt utan dig och pappa. Jag saknar dina samtal kvart över nio varje morgon. Jag saknar dina tokiga kommentarer Jag skällde på dig för att du svor som en tok alltid. Jag saknar när du frågar.. hur e det pian lilla? Jag saknar till och med när pappa var arg så han studsade mellan varven. Jag kan inte ringa dig och fråga om recept på goda bullar jag kan inte ringa pappa och få råd om kloka saker. Men det jag kan göra är att prata om er med mina barn så dom vet vilka ni var. Adrian saknar din god sås och ditt goda kött.Han saknar alla tokiga byggen med morfar. I söndags var vi hos Lena och firade Therese, Lena och Emil. När vi åkte hem sa jag till Adrian, tänk om aldrig mormor funnits. Då hade inte många varit i Listerby denna dag. Inte Lena, Kenth, Jag, Therese, Marie, Dick, Moa, Jacob, Emil, Maja, Adrian och Elvira. Tack mamma för livet till alla oss. Det var tomt utan dig där. Jag saknar er varje dag och ni finns med mig i mitt hjärta, där dör ni aldrig. 
  



Detta skrev hon en annan dag






Visst e det fint. Kan fortfarande se mamma framför mig sitta där. Detta var hennes lilla paradis. Som hon brukade säga... YYY så gott däka lila...



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0