Ny familjemedlem

Vi har ju vår norska skogskatt Bertil, som är 3 år och väger över 10 kg. Idag har han fått en kompis, en flicka, också hon en norsk skogskatt på 6 år men endast 4 kg. Vi glömde fråga efter hennes namn så det får vi hitta på själva. Berit är hon för fin för att heta annars passar det ganska bra ihop med Bertil. Det är inte heller ett passande namn på en så fin katt men om man sätter PRINS framför blir det genast mycket bättre.



Hon är så söt och van vid andra katter. Bertil har aldrig sett något annat djur så han bara sitter och vaktar på henne och fräser åt denna lilla tjej. Att en så stor katt kan vara så feg!


Här smyger han på henne

Jag lovade bilder på Hasses påskpynt i vår trädgård;







Förutom fjädrar köpte han också små flaggor till framsidan och till balkongen på baksidan!



Vet du vad jag gjorde i lördags när vi skulle åka till Maxi och handla! Som vanligt vet jag aldrig var jag har alla saker och när barnen satt sig i bilen hittade jag inte min nyckelknippa. Jag gjorde ett tafatt försök att hitta dem men gav upp ganska snabbt. Tog min xtra nyckel till bilen och lånade Majas nyckel till huset, låste och körde iväg. Vi åkte till Amiralen, parkerade och låste bilen och gick in och handlade. Vi skulle handla kläder till festen så vi var inne på Lindex länge och väl. När jag kom ut ur affären skulle jag lägga ner varor i bagaget och gissa vad som satt i bagaget? Just det, nyckelknippan, jag hade ju tömt bagaget innan vi skulle åka för att få plats med allt jag skulle handla. Fatta vilken tur att de inte åkte av på E22 i farten eller blev stulna på parkeringen. Dessutom var det ju bara att köra i väg med bilen. Såna saker har jag gjort otaliga i mitt liv!

I dag har jag varit ledig från mitt jobb och varit med Annie på Nättrabyskolan som hon ska börja på efter påsklovet. Hon hittade snabbt kompisar och eftersom hennes lärare och fritidspersonalen gav ett så varmt mottagande kändes det nog ännu bättre. På tisdag ska hon dit igen på påskfest men då jobbar jag så då får hon vara där själv.

I morgon sker det nåt mycket spännande och jag är mycket nervös men laddad. Vad det är återkommer jag till!!

Av den orsaken var jag i alla fall hemma hos moster Nina som förutom att vara min moster och vän även är min frisör. I dag trollade hon bort det gråa med lite färg från Schwartzcopf .



Jag blev genast lite snyggare, men mina finnar som jag får en gång i månaden kunde hon tyvärr inte trolla bort. Däremot rekommenderade hon äppelcidervinäger mot finnar och olivolja till håret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0