så har det gått en vecka igen.....

Kändes som att det var igår jag skrev men nu när jag ser efter är det FEM dagar sen! Var tar tiden vägen????
I tisdags jobbade jag till kl 17 och sen åkte Annie och jag hem till mamma och Gunnar för att äta hamburgare tillsammans med Marie och hennes barn. De hade köpt riktig "Sibyllaost" och tillsammans med lök, sallad, tomat och dressing blev det den godaste hamburgare jag ätit på evigheter!



Det var bara i måndags som jag lyckades komma över 10000 steg, men så har jag ju inte sprungit sen dess. Jag har gjort en överenskommelse med mina barn att de ska väcka mig i morgon och de ska knuffa ut mig i motionsspåret och jag vet att jag kommer grymta fram ett neeej! Jag vill inte!!! Men då måste jag påminnas om att det bara är 8 dagar kvar till vårruset och då håller det inte att säga att man inte hinner orkar eller vill.....

Så var det valborgsmässoafton och jag blev ensam för Hasse drog till Skåne med ett gäng för att spela golf över helgen. Jag jobbade på dagen och sen åkte jag och Annie och handlade mat för på kvällen kom Nina, Micke Adrian, Niklas och Elvira till mig. Julia hade dessutom tre tjejkompisar här och de sov ute på trädäcket...hu fryser av bara tanken, men de brukar sova ute så det gick bra denna gången också. Vi grillade, barnen studsade, vi spelade YATZY (Nina vann som vanligt), tittade lite på grannfejden (gode tid vilka människor det finns!) och sen tog de bussen hem vid tio på kvällen. Det var lagom för då var jag så trött så jag somnade nästan med en gång...dessutom kunde jag bre ut mig över heeela sängen! Jag är lite glad att det var eldningsförbud så slapp jag det dåliga samvetet att jag inte tog barnen till en eld.



På fredagen hade jag en helt UNDERBAR dag. Annie åkte till sin kompis Alma kl 10 och sen åkte jag hem och städade hela bottenvåningen. Jag källsorterade, rensade fram min rabatt med vinbärsbuskar och rabarber, hämtade en väska som Kevin glömt på Långö, drack en cider (efter maten när alla barn kommit hem så jag visste att jag inte skulle köra mer) och började spackla Emils rum.Vid fem kom Emil och Maja hem och sen satt jag i solen och läste reklam när de studsade och studsade och studsade...och åt en och annan rabarb.



I dag är det lördag och jag började den med att köra Julia till Statoil där laget skulle mötas inför dagens seriematch mot Ronneby. Den slutade 1-1 och det var ingen rättvis match enligt Julia. Domaren höll på det andra laget. Jag åkte till Citygross och handlade baguetter till mina gäster som skulle komma och fika i min trädgård. Nina kom först för att låna min bil och under tiden fick jag låna Adrian. Vid halv ett kom Marie, Moa och Jacob och även Alma som skulle leka med Annie. Anders och Lotta var också och hälsade på och av dem fick jag ett salixträd som jag gärna vill ha i en kruka på mitt trädäck!



Vi hade en trevlig eftermiddag. Sen var jag helt slut och jag skönk ner med posten och dagens tidning i en baden baden stol. Halv sex kom jag på att barnen inte ätit nån vidare middag. Hade tänkt göra snitzel potatis och sås, men jag hade glömt handla potatis. Vi susade ner till affären för att köpa korv och korvbröd så det fick bli det med pommes. Sen gjorde vi kladdkaka till efterrätt och gosis och cola till after desserten.Vi avslutade dagen med YATZY och då vann Annie. I morgon kommer Hasse hem igen. Helgen har ändå gått rätt fort!

Kommentarer
Postat av: Anne

Hej stumpan! Du har en utmaning att hämta på min blogg! Kram

2009-05-08 @ 16:43:08
URL: http://annef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0