I morgon gäller det!!

Häromdan när jag var ute och körde ringde Hasse och sa att jag fått brev från polisen. De hade fångat mig på bild i en kamera på väg till min pappa på hans födelsedag. 1500 kr om jag erkänner mitt brott.
Brottet: Jag körde i 79 i stället för 70!



Så här glad var pappa över att jag kom!! Han fick bara en blomma för att JAG INTE HADE NÅGRA PENGAR!!!

Helgen har rusat iväg som vanligt. I lördags var jag en runda i stan. Fick bara lust att köpa mig nåt färgglatt! Hittade en rosa superenkel klänning på Flash och med ett svart skärt och svarta leggings blev den helt ok. Hade HELST velat köpa en tunika och ett par byxor i limegrönt, men det får vänta tills jag har mer pengar på kontot.
På em var jag bara hemma. Vi grillade gott och tog det lugnt hela eftermiddagen.

I dag har vi börjat i emils rum. Vi har slipat färdigt väggarna och målat den omålade delen av taket en gång. Den ska målas en gång till och sen ska jag ta hela taket en gång. Därefter ska vi sätta en väv och sen ska jag måla i nån mysig färg. Rummet är mycket litet så det måste vara nåt ljust...................vi får se. Jag är inte där ännu.

Vi har varit och handlat mat och saker man behöver för att färdigställa ett rum, typ pensel, tapetborste och maskeringstejp. Vi lagade god torsk i ugnen med smögensås och potatis samt mycket grönsallad. När den var i ugnen hoppade jag på studsmattan och gjorde situps bara för att döva mitt dåliga samvete över att jag inte tog mig ut på löparrundan IDAG HELLER! (I morgon är det dax för vårruset) Däreter skulle jag vila i min Baden baden och så fick jag för mig att jag skulle göra benlyft för att jobba med de nedre magmusklerna och helt plötsligt ramlade stolen baklänges och fälldes ihop med mig emellan. Hasse som satt och läste tidningen blev tyvärr vittne. Han skrattade gott åt att han ännu en måndag kan berätta nåt kul Tessan gjort =(

Har också hunnit med att njuta av trädgården, fixat och donat. Nina har lånat min bil så hon kom ut med den. Jag skjutsade hem henne och efter en kopp kaffe körde jag hem igen. Efter hockeyn som min sambo ABSOLUT måste se tog vi faktiskt benen med oss och GICK till Konsum för att köpa godis till kvällens andra hockeymatch SOM MAN MÅSTE SE!! Underbart med en promenad..vi hade Annie och Julia med sig så nån fågelsång blev det inte eftersom Annie är mer lik en papagoja....munnen går oavbrutet från 7-20.30 varje dag! Hon är i alla fall glad och det är ju bra! Nu är kl 22.30 vilket innebär att det varit tyst i snart 2 timmar. Vad tiden går fort när man har en dator i sängen!!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Nej din stackare!!! 1500 kr som man absolut kan ha till annat....

Jag kommer hålla tummarna för er hurtbullar ikväll när ni springer och ser fram emot att läsa nästa blogginlägg ;)

Kram

2009-05-11 @ 07:49:58
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Felicia

Fin blogg :)

2009-05-11 @ 08:00:09
URL: http://feellees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0