Vårruset

Nu är det nästan en hel vecka sen vi sprang i Växjö. Vi var 7 tjejer som körde två bilar upp. Vi har sån tur att mammas man Gunnar har sin syster och hennes man boende i ett stort vackert hus precis vid startlinjen. Vi får därför alltid perfekt parkering, kan gå på toa i lugn och ro lämna alla våra saker hos dem och sen ge oss ut i trängseln. Det krävs lite vassa armbågar för att ta sig fram till en någotsådär rimlig plats. Eftersom jag skulle tävla mot syrran vilket jag visste skulle vara lönlöst hade jag ändå bestämt mig för att ha henne som dragkrok. Därför stod jag bredvid henne och väntade på nedräkningen. Jösses vilken fart det är i henne. Jag hängde med 1-2 km sen var jag tvungen att släppa henne och det tog inte lång tid förrän jag släppt henne ur sikte också!
Jag malde på i ett för mig ganska högt tempo och sprang in på  27 minuter (då får man också tänka på att de första 500 metrarna går i snigelfart) Jag är mycket nöjd över det resultatet! Syrran då??? Jo hon sprang in på 23 minuter och jag är mer än imponerad!! Efteråt fick vi en picknickkorg som vi pga regn avnjöt i Bengt och Ullas kök! 
Tack till Bengt som tog emot oss. Ulla var tyvärr i Italien detta året.


Nu har vi betalat in avgiften för nästa lopp som är ett nytt lopp på 1 mil i Malmö-  http://www.iformloppet.se/  För 290kr får du inte bara springa- du får en väska, löparskor och en löpartröja också!!

Bild på oss snygga tjejer kommer! (Mamma ska bara maila den till mig först)

Kommentarer
Postat av: Ola

Vad duktig du är! hur långt var loppet?

2009-05-19 @ 14:18:37
URL: http://olandinho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0