Ljuvliga morgon

Som sagt- jag har bnörjat dricka blutsaft och känner mig redan mycket piggare. I stället för att sova när jag har sovmorgon valde jag att hämta tidningen, sätta på kaffe och ta en promenad med Annie till skolan. Det duggregnade men det var så mysigt att bara gå och prata samtidigt som man fick röra på sig. När klockorna ringt in gick jag ner på slingan och ut i skogen en runda innan jag landade in på jobbet en timme innan jag börjar. Nu sitter jag här på kontoret med en kopp kaffe och njuter....

Jag kommer på att jag fortfarande inte anmält till försäkringskassan att jag var hemma med Emil i torsdags. Det är så sällan jag är hemma och vabbar så jag har ingen rutin på det där. En annan sak jag har glömt är att jag skulle lämna in semesteransökan för min ledighet den 1 och 2 september när jag var i Malmö och sprang..hm jag har ingen rutin på det heller.

När jag promenerar har jag min reflektionstid och man hinner tänka väldigt mycket. Idag reflekterade jag denna stegräknartävling har gett effekt på min syn på att gå. Innan tog jag bilen vart jag än skulle men nu tar jag gärna benen och upptäcker att det inte tar så mycket längre tid. I går när jag träffade min familj på pappas sida som inte ser mig så ofta sa många av dem att de tyckte jag gått ner i vikt och blivit "smal på ett snyggt sätt". Sånt blir man väldigt glad av att höra.. promenaderna är nog ganska avgörande när det gäller den biten tror jag....

Jag reflekterade även kring mitt jobb att det kanske var en tanke med att jag fick jobbet att ansvara för placering av förskoleplatser ....det är något en rektor måste kunna och vara rejält insatt i...det visste jag inte innan. Kanske det ökar mina chanser att få en rektorstjänst i framtiden?? Om jag skulle få en sån tjänst kanske jag har råd att spara ihop en resa till min farbror på Seyshellerna. han driver ett hotell och restaurang där nere och igår raggade han kunder....de som vann hattävlingen fick en gratis middag på hans hotell....man fick dock betala resan själv =)

På tal om gratis fick jag av min yngsta syrra höra att jag ska med på Ladies Night i november. Hon hade vunnit 4 biljetter och vi är ju 4 systrar på pappas sida och för henne var det självklart att det var oss hon skulle ta med.....snällt!!

Jag är ute efter en digital systemkamera på räntefri avbetalning. Jag har ju fotat väldigt mycket förr (framförallt naturbilder) och känner att det hade varit så kul att få börja med det igen. Har man en systemkamera kan man använda den manuellt och ställa in slutare och bländare själv och få fantastiska resultat. Dessutom blir ju bloggande lite roligare om du har bra bilder! Jag letade lite på internet igår men hittade ingen bra sida........

Nu ska jag snart börja jobba! See u!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0