Jag som aldrig är sjuk....

....ligger nerbäddad i soffan (med en kraftansträngning lyckades jag ta mig nerför trappan). Jag har ont i huvudet och är förkyld (hosta, snuva och ont i halsen). Jag är inte glad för att vara hemma från jobbet. För det första tycker jag det är vansinnigt med alla pengar man förlorar. För det andra tycker jag inte om att mina kollegor ska jobba med vikarie. I dag är jag dock lugn på den fronten eftersom jag vet att den vikarie vi har idag är superb!

Jag gick hem redan igår och sov hela eftermiddagen . Kände mig dock piggare på eftermiddagen och jag hade lovat Maja att hon och jag skulle gå på öppet-hus på Wämöskolan. Det var en mycket välplanerad och trevlig kväll. Man delades in i grupper för att få guidad tur runt skolan och det slog mig att det är en gammal skola som säkert ser likadan ut nu som den gjorde för 30 år sen. En och annan förälder nickade igenkännande när vi gick genom korridorerna. Men det gjorde ingenting. Tvärtom! Skolan erbjuder en matte/no profil för de elever som tycker matte och no är roligt. En mer välutrustad skola får man nog leta efter och det finns verkligen specialsalar till allt- slöjd, teknik, kemi, biolodi, media (photoshop), data, hemkunskap, musik och inspelningsstudio där klasser får spela in låtar. De har också en skolshow varje år där elever med ett intresse för musik dans och sång får medverka. De har två föreställningar på konserthuset! Det blir nog bra för Maja detta!

 


Det är så mycket man vill nu när man ändå är hemma...skulle behöva skotta, jag har en enorm tvätthög som vill sorteras och bli invikta i garderoberna, jag skulle vilja ta några foton på denna extrema vinter. Egentligen är jag så trött på vinterbilder, men jag ångrar mig nog när allt är försvunnet...varför tog jag inte fler bilder på all snö?..man glömmer ju så fort.

Jag gjorde en god kycklingröra igår på den kyckling som blev över efter thaikycklingen.

Bryn purjolök och röd paprika och blanda ner det med färdiggrillad kyckling.
Rör ner creme fraiche och krydda med sweetchilisås.



Denna röran är god till bakad potatis om man inte äter lchf. Jag hade den faktiskt några skedar av röran till min frukost omelett och den är också god att äta till en grönsallad.

Nu är det två timmar kvar innan jag måste masa mig upp, klä på mig, skotta fram bilen, hämta Annie och köra henne till gympan......får nog vila lite nu...

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Anne

Usch din stackare vad jobbigt! Att du inte sa till oss så kunde ju Annie fått åka med Alma till gympan så hade du sluppit ju!

Tokstolla!

Ska Maja börja på NKC? Vi är jättenöjda med skolan (ja barnen med för den delen ler)

Hoppas att du kryar på dig snart!

Kram

2010-02-03 @ 17:52:29
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0