5 januari

I går var det måndag och nu är det bara en vecka kvar av barnens skollov innan vardagen är tillbaka på riktigt. Denna julledigheten har varit enormt skön och välbehövlig!

I går kväll när Hasse kom från jobbet körde jag in till Nina och Micke och tittade på deras nya våning. 3 rok fördelat på ca 120 kvm i två plan. Urläcker!! (tyvärr lämnade jag kameran hemma) Jag hjälpte dem att packa upp några kartonger i köket. De är så duktiga för de har båda slutat röka och i dag har de hållt uppe i fem dagar. För en som inte röker låter det kanske fånigt, men det är skitbra gjort av dem och jag hoppas att de peppar varandra när suget sätter sin sida till!  Efter en kopp kaffe var jag tvungen att åka hem till Annie för Hasse skulle iväg och spela innebandy.



Det var inte jättekul att jobba idag- jag hade mycket hellre legat kvar i sängen och druckit kaffe med min tidning.
Jag jobbade bara mellan 7 och 12 och därefter var det bara att hem och packa för att åka till Växjö äventyrsbad.
Hasse hade förkortad arbetsdag så han slutade också 12 så därför kunde han också åka med. Marie (min syrra) och hennes familj var där och även mamma och Johannes. Jag träffar inte min familj så ofta (förutom mamma som jag jobbar ihop med) men nu har jag träffat dem fyra dagar i rad!! Nu behöver jag inte ha dåligt samvete på ett tag över att vi inte hinner ses i alla fall! Jag lämnade kameran hemma så några badbilder blev det inte - det är nackdelen med en dyr kamera- att man inte vågar ha den med sig överallt!

     

I morgon är det röd dag- IGEN och ännu en sovmorgon! Häääärligt!

Kommentarer
Postat av: Anne

Åh vad roligt att få komma till växjö äventyrsbad! Där har vi inte varit på länge och nu tror jag att jag hoppar över det, hur skulle det se ut? En valross i baddräkt ler?

Ha det bäst stumpan! Kram

2010-01-06 @ 08:41:35
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0