Oj.....

...vad veckan sprang iväg och nog kom vi in i vardagstrallen. Det var dock ingen vardagslunk utan mer ett maraton. Shit vad jag har fått pussla för att få ihop denna veckan. Vi hade AP-träff med jobbet som var obligatorisk samtidigt som Emil hade innebandyträning i tisdags...farfar ryckte ut och hjälpte mig med det. På onsdagen hade Maja fotbollsträning och jag jobbade länge, samtidigt som de båda hade behov av läxhjäkp. Lösningen blev att de fick komma till mig på jobbet så fick vi lösa det den timmen mellan jobb och träning. Jag hann med ett besök hos moster under tiden Maja tränade. I torsdags jobbade jag länge och på kvällen var det ytterligare läxor som Emil behövde hjälp med.

Denna veckan har det varit lite extra körning till skolan på morgnarna för Maja har inte haft något busskort- det pajade innan jul. Hon har fått med sig pengar de dagar jag inte kunnat köra. Nästa gång hon kommer till mig ska dock det nya busskortet kommit så då slipper jag det momentet.

Jag har också försökt få in en rutin på min egen träning- försöker träna tisdagar och torsdagar i anslutning till vägen till och från jobbet. Ska också försöka få in ett pass på helgen. Denna helgen tänkte jag passa på när resten av familjen är på hockey.

Idag ska vi köra en runda och titta på vad vi ska köpa när pengarna kommer in. Vi måste fixa en dörr till Emils rum. Man blir hemmablind och har vant sig vid att det bara är ett hål i vägggen, men Emil skulle nog tycka det var skönt om han kunde stänga in sig i bland.  Vi ska också kolla på möbler- bara för att bli inspirerade. Jag skulle också vilja måla om vårt sovrum...ja det är mycket man vill...vi får väl ta lite i taget =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0