Redan onsdag den 19:e

...och i morgon kommer ett efterlängtat barnbidrag. Jag har pengar men de är avsatta till lånen som kommer denna månad, Jag har dock fått nalla av dem både nu och då, men nu är det över...bara 12 månader kvar till nästa januari.

Just nu halvligger jag i sängen med laptopen i knät och med spikmattan under mig. Det är skönt i alla fall efteråt och jag inbillar mig att jag sover bättre när jag legat på den. I dag slutade jag tidigt och jag tog min friskvårdtimme direkt efter jobbet. Jag körde mitt första styrketräningspass sen oktober så jag tog det ganska lugnt. Sen kämpade jag i ca 15 minuter på crosstrainern. Skulle gärna tränat längre,men jag har ju bara en friskvårdstimme, sen måste jag hämta Annie på fritids.

Jag är fortfarande otroligt duktig med min LCHF kost utan att bli manisk. Har nämligen oerhört svårt att inte ta ett enda chips när de står framme och läskar mig. Det är det enda jag inte kan motstå. Alla goda mackor, pasta, ris potatis, och allt som har med vetemjöl skippar jag gladeligen. Jag mår helt enkelt mycket bättre om jag inte stoppar i mig den typen av mat =) Till frukost gör jag gärna omelett.




Till lunch äter jag ofta gårdagens middag och till middag blir det samma som övriga familjen, men i stället för kolhydrater äter jag grönsaker oftast blomkål och broccoli. Jag gör också ofta en fet sås till med antingen grädde eller creme fraiche som bas (eller båda) Min favorit är baconinlindad kyckling med ädelostsås. MUMS! De riktigt entusiastiska LCHF:arna undviker alla grönsaker som växer under jorden (rotfrukter) men jag älskar wokgrönsaker med morötter så det äter jag. Frukt äter jag också fastän det anses vara för sött.

Jobbet har blivit riktigt kul att gå till igen. Glada kollegor och barn är toppen för humöret och roliga kommentarer får man höra flera gånger om dagen. Barn är så underbart spontana! När jag är på så gott humör smittar det av sig på min vilja att bry mig om hur jag ser ut så denna vecka har jag färgat håret, klippt mig och vaxat ögonbrynen. Jag klarar inte av att plocka ögonbrynen själv. Det gör för ont för lång tid. Då betalar jag hellre en mindre summa pengar och så gör det bara ont en sekund eller två. Det är det värt tycker jag!




Jag är lite  trött på att det kommer mer snö nu. Det känns som att vi kan det nu. Jag hatar när bilen är så grymt skitig både på in- och utsidan. Det är ett ilandsproblem - jag vet , men det kryper i mig varje gång jag ska köra. Samtigt är jag för snål / lat för att tvätta den eftersom den blir lika skitig igen efter en dag.

I morgon är det en ny dag med förhoppningsvis helt nya möjligheter- det ser jag fram emot!!

Ha det bra!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Vad duktig du är med din diet! Jag tror absolut att det är rätt för kroppen och jag längtar tills jag kan sätta igång igen!

Spikmattan är ju kanon (så länge man inte nyser ler)

Skönt att det är ok på jobbet, vi pratar om dagistiden lite då och då...

Ha en skön dag stumpan! Kram kram

2010-01-20 @ 08:04:48
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0