Så var det fredag igen och veckan har just tagit slut.........

Arbetsveckan alltså- igen! I dag har jag jobbat administrativt och jag stormtrivs med det. Jobbar 1½ timme, fikar, jobbar 2½ timme, Lunch, jobba 1½ och sen lite kaffe igen...så har man det...så har många det, men så har vi inte det i barnomsorgen och jag tror inte man har det inom vård och omsorg heller!

Det passar mig jättebra att sitta vid datorn, analysera, planera, organisera, ringa lite och dricka lite kaffe.....

Nog om det. Efter jobbet körde jag till Bea på en snabb kopp kaffe. Hon får det så fint i sin nymålade hall och i sitt nymålade sandfärgade vardagsrum..

Jag hämtade barnen i stan, var på leksakshuset och hämtade Majas mössa och vantar som hon glömde där i går!! (jo det är sant - hon har ärvt glömskan från mig det stackars barnet) Sen handlade vi på Willys och lämnade Maja och hennes vän hemma hos kompisen. Jag började med maten när Maja ringde på den fasta telefonen för jag svarade inte på min mobil. Jag fiskade upp en mobil från fickan med en bild på Wilma- BEAS MOBIL - hur har den hamnat där?? Jo på den lilla kaffestunden lyckades jag få med mig hennes mobil hem (i min ficka)...det roliga är att jag ofta glömmer saker hemma hos henne, men jag har aldrig fått med mig annat än alla hennes tändare (på den tiden vi rökte =)) jag har helt enkelt lite kleptomani i mig- kanske är det därför alla pennor försvinner på jobbet?

Tror nån att Bea blev förvånad när jag ringde och sa att jag hade hennes mobil????? NOT!!
Lika lite förvånad blev jag när hon sa att hon inte märkt att mobilen varit borta i nästan tre timmar!

Jag började ju mitt nya LCHF liv i måndags och det har gått superbra!!! Det enda som är jobbigt är chipsen och ostbågarna på kvällarna- har ju blivit lite extra godsaker nu när barnen haft lov.
I dag har jag ätit två ägg och en tomat till frukost, wokade grönsaker och keso till lunch, två clementiner hos Bea och alla härliga tacotillbehör utan tortillasbröd till middag......Jag har också köpt hem bacon kycklingfilé, grädde och cr.fraiche till goda såser *slurp*

Hasse kollar på hockey-TV på datorn och jag kollade på mina bilder....jag tycker denna var så läcker från dagarna på isen..kolla in solstrålarna i bakgrunden





Jag har också försökt göra i ordning Majas rum. Hon fick en fönsterlampa och en väggdekoration i julklapp som vi satte upp. Tavlan har Hasses syster målat och katten heter Bertil.







Saknas bara en matta och lite fler detaljer.........

Nu ska jag mysa vid TV:n och kanske ta en stund på spikmattan =)

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Ulle

"På den tiden vi rökte". Obetalbart.

2010-01-09 @ 17:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0