Sista helgen på jullovet 9-10 januari

I lördags skulle jag egentligen velat packa matsäcken med varm choklad och åkt till pulkabacken med barnen. Men jag hade en del "måsten" som jag var tvungen att ta itu med. Vi började med att åka till Stadium för att köpa ett underställ till Maja. Utomhusträningarna börjar på onsdag så det var nödvändigt. Sen for vi in till stan för att byta en julklapp som Emil fick. Trots att det var flera veckor sen jul och trots att vi inte hade kvitto fick han ändå ett tillgodokvitto. Trevligt bemötande!! Det är inte ofta Maja jag och Emil umgås själva på stan så vi gick och tog en fika. Vi gick också i affärer och avslutade med Mc Donalds. När barnen var små och de tog sina happy meal´s var det ett ganska billigt alternativ, men nu gick det på över 200 spänn och då tog jag inga pommes =(
Men gott var det =) Mc Feast är min favorit!!



Maja skulle spela träningsmatch i stan så efter Mc Donalds åkte vi hem till moster Nina och drack kaffe och kollade in hur mysigt de fått det i sin nya lägenhet.

Mathen var mot Rödeby och det gick riktigt bra för Maja. Hon var tuffare i dag än innan och hon petade tom in ett mål!! Kul!

På kvällen var vi lite uppdelade. Maja och Annie satt i hennes rum och spelade spel. Julia, Kevin och Hasse kollade på film, Emil och jag satt i hans rum och kollade på mer barnvänlig film- Asterix och Obelix i Egypten- ganska kul faktiskt!

Jag gick inte och lade mig så sent men i dag kom jag inte upp ur sängen! Jag var helt slut. Klockan var elva när jag kom ner i köket och skulle sätta på kaffe i dag. Vi kände att vi borde göra nåt med barnen men vi visste inte vad. Till slut bestämde vi oss för att trotsa vinden och åka skridskor vid Tallholmen. Det blev lite farande för oss för först var vi tvugna att åka till stan och hämta barnens skridskor som var hos deras pappa.

Sen åkte vi till Tallan och åkte. Det var en häftig och nästan otäck upplevelse att vara ute på isen när vinden tog tag i en. Man kom upp i så hög fart så man inte kunde hantera sin åkning. Både jag och barnen fick slänga oss ner på isen för att få stopp. Sen skulle vi tillbaka hela vägen i motvind och bitande kyla. Nej det var bättre att åka på den skottade "rinken" inne vid bryggan idag.







Efter en timmes åkning och den klassiska varma chokladen och korvsmörgåsen körde vi in Maja till fotbollsträningen. Sen lagade vi trerätters middag. Hasse skulle ha kycklingklubbor, jag skulle ha baconinlindade kycklingfiléer med grönmögelost och barnen skulle ha lasagne. Blev nästan fyrrätters för Emil har ju sin egna lasagne med "sin" pasta. När jag hämtat Maja var det dax att äta och sen har vi bara tagit det lugnt och inte gjort så mycket...en härlig avslutning på veckan. I morgon börjar barnen i skolan så nu ska vi in i vardagstrallen med tidiga morgnar, läxor, träningar, kvällsmöten mm

Jag experimenterar en del med min nya kamera. Jag tog denna bilden på Emil, men jag vet inte hur jag gjorde- det blev ganska läckert. Emil själv tycker den är otäck....han ser ut som ett spöke säger han!



Nu kollar jag på Johan Falk. Jag borde sova men det är ju sååå spännande =)

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Anne

Wow vilket tempo du har! Jag blir ju helt matt ;)

Skulle vilja ha sett när ni for omkring på isen i den vinden, modigt gjort!

Ha det bäst! Kram

2010-01-11 @ 09:22:50
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0